Sağlık

Aronia Meyvesi: Keskin Tadıyla Bilinen Aronia Meyvesinin Besin Değerleri ve 5 Faydası

Aronia, Kuzey Amerika’ya özgü küçük, yuvarlak bir meyvedir. Ağzı kurutan keskin bir tadı vardır. Kuzey Amerika’da vahşi doğada yetişen aronia, 2020 yılında Türkiye’nin Karadeniz bölgesinde de denendi ve başarılı oldu. Devlet desteği alan Aronia, Karadeniz bölgesinde ‘Süper Meyve’ olarak kabul edildi ve üretiminin yaygınlaştırılması için çalışmalara başlandı.

Bu içeriğimizde aronia meyvesi hakkında bilgiler bulabilirsiniz.

İşte aronianın 5 faydası:

Aronya nedir?

Aronia, Kuzey Amerika’ya özgü küçük, yuvarlak bir meyvedir. Ağzı kurutan keskin bir tadı vardır. Kuzey Amerika’da yabani olarak yetişen aronia, 2020 yılında Türkiye’nin Karadeniz bölgesinde de denendi ve başarılı oldu. Devlet desteği alan Aronia, Karadeniz bölgesinde ‘Süper Meyve’ olarak kabul edildi ve üretiminin yaygınlaştırılması için çalışmalara başlandı.

Aronia, sağlık bilincine sahip tüketiciler arasında popüler hale geliyor. Sağlığı geliştiren birçok özellik sunduğu söylenen en güçlü bitki antioksidan kaynaklarından biri olarak kabul edilirler.

Aronia Besin Değerleri

Aronia meyvelerinin kalorisi düşüktür, ancak lif, C vitamini ve manganez açısından çok zengindir.

Sadece 28 gram aronia meyvesi aşağıdaki besinleri sağlar:

  • Kalori:13

  • Protein:0.4 gram

  • Yağ:0.1 gram

  • Karbonhidrat:2,7 gram

  • Lif:1,5 gram

  • C vitamini:Günlük Değerin (VV) %10’u

  • Manganez:GD’nin %9’u

  • K vitamini:GD’nin %5’i

Meyveler ayrıca folat, demir ve A ve E vitaminleri sağlar.

Aynı zamanda, hücrelerinizi serbest radikaller olarak adlandırılan potansiyel olarak zararlı moleküllerden korumaya yardımcı olan mükemmel bir faydalı antioksidan kaynağıdır.

Aronia’nın Faydaları

Aronia, anti-inflamatuar ve antioksidan etkilere sahiptir. Bu, hücrelerinizi hasardan koruyabilir ve sağlığınıza birçok yönden fayda sağlayabilir.

İşte aronianın 5 faydası:

1. Güçlü antioksidanlar içerir.

Aronia meyveleri yüksek düzeyde antioksidan içerir. Bu bileşikler, hücrelerinizi serbest radikallerin neden olduğu hasarlardan korur. Serbest radikallerin birikmesi, kalp hastalığı ve kanser gibi kronik durumlara yol açabilen oksidatif strese neden olabilir.

Aronia meyveleri, fenolik asitler, antosiyaninler ve flavanolleri içeren bir antioksidan kümesi olan mükemmel bir polifenol kaynağıdır.

Çalışmalar, aroniadaki antioksidanların serbest radikal aktiviteyi engelleyebileceğini göstermektedir. Bir dizi test tüpü çalışması, bu meyvelerdeki antioksidanları azaltılmış inflamasyon ve ayrıca azaltılmış bakteri ve kolon kanseri hücre büyümesi gibi diğer etkileyici sağlık yararları ile ilişkilendirmiştir.

2. Antikanser etkileri olabilir.

Aronia meyveleri, meyveleri kansere karşı koruyabilir. Test tüpü çalışmaları, aronia meyvelerindeki antosiyaninlerin kolon kanseri hücrelerinin büyümesini durdurabildiğini göstermektedir.

Benzer şekilde, meyveden elde edilen özler, meme kanseri ile ilişkili oksidatif stresi azaltabilir.

Bununla birlikte, mevcut araştırmalar sınırlıdır ve kanseri önlemenin ortasında aronia meyvelerinin alaka düzeyini değerlendirmek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

3. Kalp sağlığına fayda sağlayabilir.

Aronia, antioksidan özellikleri sayesinde kalp sağlığını iyileştirebilir. Özellikle metabolik sendromlu kişilere kalp hastalığı ve şeker hastalığına yakalanma olasılığınızı artıran durumlara karşı yardımcı olabilir.

Aronia’nın kalp sağlığında oynayabileceği rolü belirlemek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

4. Bağışıklık desteği sağlayabilir.

Meyveler bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve destekleyebilir. Bir test tüpü çalışması, aronia meyvesi özlerinin, potansiyel olarak zararlı bakteriler olan Escherichia coli ve Bacillus cereus’a karşı güçlü antibakteriyel aktivite sergilediğini kaydetti.

5. Antiviral etkilere sahip olabilir.

Son olarak, meyvelerin antiviral etkileri olabilir. Bir çalışma, aronia meyvesi özündeki ellagik asit ve mirisetin’in grip virüsüne karşı koruma sağlayabileceğini belirledi.

Aronia Nasıl Tüketilir?

Aronia meyveleri genellikle önemli yan etkiler olmaksızın yemek için güvenlidir. Tek dezavantajı büzücü, ağız kuruyan etkisidir.

Aronia genellikle meyve suyu haline getirilir ve reçellerde, pürelerde, şuruplarda ve çaylarda değerli bir bileşendir.

Diyetinize aronia ekleyebilirsiniz:

  • Taze yenebilir veya atıştırmalık olarak kurutulabilirler.

  • Aronia, ananas, elma veya çilek gibi diğer meyvelerle birleştirilerek meyve suyu ve serinletici bir içecek yapılabilir.

  • Kek ve böreklere rahatlıkla ekleyebilirsiniz.

Meyveler, markasına göre değişen servis ve dozaj teklifleri ile toz veya kapsül şeklinde takviye olarak da alınabilir ancak bunun için doktorunuza danışmanız önerilir.

Güçlü aronia meyvelerini pek çok tarife katabilir, meyve sularında, reçellerde ve şuruplarda deneyebilir veya bağışıklık güçlendirici ve antikanser özelliklere sahip olabilecek lif, C vitamini ve güçlü antioksidanlar açısından takviye olarak kullanabilirsiniz.

haberdoganyurt.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu