Haber

Daha fazla lüks, daha fazla performans: Porsche yeni Cayenne’i sunar

Porsche, yenilenen Cayenne’de aktarma organları, tasarım ve donanım gibi birçok farklı noktada kapsamlı değişikliklere gitti. Bu sayede sadece yol ve arazi performansını değil, lüksü ve günlük konforu da bir üst seviyeye taşıdı.

Porsche, başarılı lüks SUV’sini marka tarihindeki en kapsamlı geliştirmelerden biriyle tamamen güncelledi. Yeni Cayenne, yeni bir dijitalleştirilmiş iç tasarım, yeni şasi teknolojisi ve yenilikçi yüksek teknoloji özellikleri ile görücüye çıkıyor. Cayenne’de ilk kez sunulan, her sürüş koşuluna uyarlanabilen yol aydınlatması, iç havayı temizleyen ve filtreleyen hava kalite sistemi ve ön yolcu için bilgi ekranı sağlayan yüksek çözünürlüklü HD Matrix LED Farlar eklenen yenilikler arasında. Kapsamlı bir şekilde güncellenen tasarımı ve daha güçlü motor yelpazesi ile Cayenne, sınıfının en sportif SUV’si olma iddiasını sürdürüyor.

Dijitalleştirilmiş ve sürücü odaklı: Porsche Sürücü Deneyimi

Porsche, tamamen yeniden tasarlanmış bir iç mekan konseptini Yeni Cayenne’e entegre ediyor. Porsche Taycan’da ilk kez tanıtılan yeni Porsche Sürücü Deneyimi sistemi, sürücüye odaklanarak süreçlerin optimize edilmesini sağlıyor. Sürücünün sıklıkla kullandığı işlevler doğrudan direksiyon simidinde veya hızlı bir şekilde yanında. Örneğin, direksiyon simidinin sol arka tarafındaki kol, sürücü destek sistemlerini kullanmak için ek işlevlere sahiptir. Yeni Cayenne’de, otomatik vites kolu gösterge tablosunun sağına yerleştirilmiştir, böylece orta konsolda saklama bölmeleri ve şık siyah panel tasarımıyla geniş klima kontrolü için yer açılır. Büyük, kolay erişilebilir kontroller, mekanik klima düğmeleri ve dokunmaya duyarlı ses kontrolü, optimum kullanılabilirlik ve sofistike bir görünüm sağlar. Yeni Porsche Sürücü Deneyiminin öne çıkan diğer bir özelliği de dijital ve analog öğeler arasındaki doğal denge.

Cayenne’in yeniden tasarlanan kokpitinde ilk kez tamamen dijital 12,6 inç gösterge paneli bulunuyor. Kavisli bir tasarıma sahip olan gösterge ekranı, isteğe bağlı olarak değiştirilebilen temalara da sahip. Standart olarak 12,3 inç genişliğe sahip merkezi Porsche Liaison Management (PCM) ekranı, yeni gösterge tablosuna uyumlu bir şekilde entegre olur ve araçla ilgili tüm bilgilere kolay erişim sağlar. Ön yolcu için ilk kez opsiyonel 10,9 inç ekran sunuluyor. Yolcu bu ekrandan araçla ilgili performans bilgilerine ve eğlence sistemi kontrollerine ulaşabilir. Ayrıca, video içeriği akışı seçeneğiyle seyahat deneyimini zenginleştirir. Yeni Cayenne’de bağlantının en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak için Spotify® ve Apple Music® gibi uygulamalar da sunuluyor.

Rafine tasarım, yenilikçi aydınlatma teknolojisi

Yeni Cayenne artık daha etkileyici bir görünüme sahip. Hem teknolojiyi hem de tasarımı iyileştiren daha sert kenarlar, yeni kaput ve farlar aracın genişliğini vurguluyor. Üç boyutlu olarak tasarlanmış arka farlar, alt kısımdaki pürüzsüz yüzeyler ve yeni bir arka difüzör, yeni Cayenne’in tasarımını karakterize ediyor. Üç yeni renge sahip genişletilmiş renk paleti, Cayenne Coupé için 33 kilograma kadar tasarruf sağlayan hafif spor paketleri ve 20, 21 ve 22 inç jantlardan oluşan yeni jant seçenekleri, yeni Cayenne’i bireysel ve dinamik bir şekilde yapılandırmayı mümkün kılıyor.

Matrix LED teknolojisine sahip farlar artık yeni Cayenne’de standart. Daha gelişmiş HD Matrix LED farlar isteğe bağlı olarak sunulur. İki yüksek çözünürlüklü modül ve far başına 32.000’den fazla pikselle, yenilikçi teknolojileri diğer sürücüleri algılar ve gözlerini kamaştırmamak için parlamayı önlemek için uzun farın ışığını piksel hassasiyetiyle değiştirir. Modüllerin parlaklığı, sürüş durumuna bağlı olarak 1.000’den fazla adımda ayarlanabilir. Özelleştirilmiş ışık modları, farklı sürüş koşullarında güvenliği ve konforu artırır.

Porsche ayrıca yeni Cayenne’de bir hava kalitesi sistemi sunuyor. Standart olarak araç, tünel girişlerini algılamak için navigasyon verilerini kullanır ve hava devridaimini otomatik olarak etkinleştirir. İsteğe bağlı olarak, bir sensör havadaki ince toz parçacıklarının seviyesini algılar ve gerekirse bunu birkaç kez ince toz filtresinden geçirir. Ek olarak, bir iyonlaştırıcı, özellikle alerjisi olanlar için yararlı olan birçok mikrobu ve kirleticiyi havadan uzaklaştırır.

Ek olarak, kapsamlı bir dizi yeni ve optimize edilmiş destek sistemi vardır. Bunların ortasında, aktif hız sınırlayıcı, viraj alma yardımcısı ve uyarlanabilir hız sabitleyici modülü olarak geliştirilen Porsche InnoDrive teknolojisi yer alır.

Sürüş konforu ve performansın ortasında artırılmış menzil

Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemi artık Cayenne’de standarttır. İki valf teknolojisine sahip yeni amortisörler, tüm sürüş koşullarında optimize edilmiş performans sağlar. Yeni süspansiyon sistemi, özellikle düşük hızlarda ve dinamik sürüşte viraj alırken konfor için gözle görülür şekilde optimize edilmiştir. Sürüş deneyimi, 2 odacıklı, 2 valf teknolojisine sahip yeni uyarlanabilir havalı süspansiyon ile daha da geliştirilebilir. Bu, hem standart süspansiyona hem de önceki modele kıyasla yumuşak süspansiyon özelliği ile sürüş deneyimini geliştirir. Aracın yol ve arazi kullanımını kolaylaştırır. Aynı zamanda, uyarlanabilir havalı süspansiyon, sürüş hassasiyetini ve performansını artırır ve dinamik sürüş koşullarında gövde yalpalamasını azaltır. Yeni süspansiyon ayrıca Ordinary, Sport ve Sport Plus sürüş modlarının ortasında daha da keskin bir ayrım sunuyor.

Daha fazla güce ve 90 kilometreye kadar yüzde 100 elektrikli menzile sahip hibrit model

Yeni Cayenne, Avrupa’da üç farklı motor seçeneğiyle piyasaya sunuluyor. Porsche tarafından geliştirilen kapsamlı bir şekilde yükseltilmiş 4.0 litre V8 biturbo motor, yeni Cayenne S’deki V6 motorun yerini alıyor. 474 PS (349 KW) azami güç ve 600 Nm tork ile 34 PS (25 kW) ve 50 Nm’ye sahip. eski sürümden daha fazla güç. Hem Cayenne S hem de Cayenne S Coupé 0’dan 100 km/s hıza sadece 4,7 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum hızı ise 273 km/s. Giriş seviyesinde, Cayenne geliştirilmiş 3.0 litre V6 turbo motora sahiptir. 13 PS (10 kW) ve eskisinden 50 Nm daha fazla güç üreten motor, şimdi 353 PS (260 kW) ve 500 Nm üretiyor.

Altı silindirli motor aynı zamanda Cayenne E-Hybrid’in aktarma organlarının da temelini oluşturuyor. Yeni elektrik motorunun 30 kW artırılarak 130 kW’a (176 PS) yükseltilmesiyle, toplam güç 470 PS (346 kW) ile 346 kW’a çıkıyor. Donanım seviyesine bağlı olarak kapasitesi 17,9 kWh’den 25,9 kWh’ye çıkarılan yüksek voltajlı bir batarya ile donatıldığından, WLTP’ye kıyasla 90 kilometreye kadar tamamen elektrikli bir menzil artık mümkün. Yeni 11 kW yerleşik şarj cihazı, artan pil kapasitesine rağmen şarj süresini uygun bir güç kaynağında iki buçuk saatin altına indiriyor. Seyahat ederken, optimize edilmiş e-hibrit sürüş modları aracın verimliliğini artırır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

menderes-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu